Značky

, , , ,

topvetHneď na úvod článku sa ospravedlňujem za dnešnú absenciu vlastných fotiek. Dávnejšie som sa sťažovala, že neviem nájsť dobrý čistiaci prípravok, ktorý by pleť výborne vyčistil a zároveň nevysušil. Napriek tomu, že je moja pleť skôr mastná, má sklony k vysušeniu a preto na ňu treba jemne, ale zároveň treba vyčistiť neustále sa upchávajúce póry. Na to sa mi ozvala Katka z e-shopu BIOkrasa.sk, že ona podobný prípravok objavila a ak chcem, tiež mi ho pošle. Jasné, že som zajasala a to niekoľkokrát! 🙂 Veľmi milo ma to prekvapilo, nielenže Katka môj blog číta, ale zároveň je veľmi pozorná a milá 🙂 Samozrejme som nadšene súhlasila a tešila sa, aký produkt mi dorazí 🙂topvet

Keď balíček dorazil, objavila som v ňom veľkú fľašku mlieka od Topvet s granátovým jablkom. No hneď sa prejavila moja úchylka a začala som čítať zloženie 😀 A čo tam objavím? Silikón, ktorý sídli na top priečkach zložiek, ktorým sa vyhýbam 😦 Bolo mi jasné, že toto nebude nič pre mňa. Mamina však zloženie kozmetiky neberie tak tragicky ako ja – prírodnej kozmetike sa síce nebráni a ak sa dá, rada ju použije, ale stále používa aj bežnú kozmetiku. A keďže obsah silikónu jej nevadil, tento produkt na svoju mierne problematickú pleť testovala ona 🙂

A tu nastáva zádrhel – ja som mlieko hneď na začiatku nepofotila a keď som si na to spomenula, už bolo neskoro. Prázdny obal bol už dávno v smetiaku 😀 Pardón! 🙂

Zloženie: Aqua, Prunus Dulcis, Cetearyl Alcohol, Glycerin, Glyceryl Monostearate, Ceteareth-20, Ceteareth-12, Punica Granatum Oil, Punica Granatum Extrakt, lHippophae Rhamnoides Oil, Cannabis Sativa Seed Oil (Hemp seed oil), Persea Gratisima Oil, Biosaccharide gum – 1, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Panthenol, Cetyl Palmitate, Phenethyl Alcohol, Ethylhexylglycerin, Carbomer, Triethanolamine, Dimethicone, Tocopheryl Acetate, Allantoin, Parfum

Ďalšou zložkou, ktorá sa mi úplne nepozdáva je Ceteareth-20/-12, u ktorého hrozí riziko kontaminácie 1,4 dioxánom, alebo zložkou ethylene oxide, ktoré môžu spôsobiť rakovinu. Ak ale kontaminovaná nie je, je relatívne bezpečná. Slúžia na lepšiu penetráciu produktu do pokožky. Pri konci zloženie je tiež Triethanolamine, ktorý môže pôsobiť ako alergén a dráždiť pokožku.

Vôňa:
Na konci zloženia sa nachádza zložka Parfum, čo je trochu zvláštne, lebo tento produkt…smrdí 😀 Na to ma ale Katka varovala ešte pred odoslaním mlieka a ja sa dokážem popasovať aj s horšou vôňou 🙂 Toto vadilo ale maminmu nosu a ak by mala produktu vytknúť jednu vec, bola by to určite vôňa.

Použitie a účinky:
Mlieko je možné využiť viacerými spôsobmi a to buď na čistenie pleti, alebo ako celotelové zvláčňujúce mlieko. Mamina ho používala na odličovanie a bola spokojná. Pri použití na telo sa dobre rozotiera, vsiaknutie netrvá dlho a pokožka po ňom ostane vláčna (aj vďaka silikónu, ktorý zanecháva hodvábny pocit a zlepšuje rozotieranie). Aby som ale nebola protiva, musím uznať, že toto mlieko obsahuje aj výborné zložky ako olej a extrakt z granátového jablka, ktoré zlepšujú pružnosť a odďaľujú starnutie pokožky, ďalej jojobový, mandľový, avokádový a konopný olej, ktoré sú výborné na kožné problémy, bojujú proti suchej pokožke, uzamykajú v pokožke vlhkosť a celkovo prispievajú k jej dobrému stavu.

Maminin verdikt: s mliekom bola spokojná, dobre odličovalo, ale vadila jej vôňa a z dlhodobého hľadiska nevidela na pleti zlepšenie.

Ak vás toto mlieko zaujalo, môžete ho kúpiť na BIOkrása.sk 200ml / 9€ 🙂