Značky

, , , , , ,

maska jahodova penaKto by nemiloval čerstvé jahody? Keď však ich sezóna pominie, môžete si ich sladkú vôňu pripomenúť aspoň takto. Šaty utkané z jahodovej peny? Tá predstava sa mi páči, ale dnes to bude pleťová maska, ušľahaná z dobrôt.

maska jahodova penaZákladom masky je mangové maslo, ktoré je ľahké, vhodné aj pre mastnejšiu pleť a neupcháva póry. Toto maslo som doplnila ryžovým olejom, ktorý je v Ázii s obľubou používaný na čistenie pleti a zo svojich zásob som vytiahla aj černicový olej, ktorý je bohatý na vitamín C a vďaka nemu má antioxidačné účinky. Černicový olej funguje na prevenciu vrások, rozšírených pórov a pomáha problematickej pleti. Pridala som aj goji macerát, ktorý ma sladkastú vôňu a všetko som zavŕšila sladkým jahodovým extraktom. Aby jahody nebolo málo, konečne som našla využitie pre jahodový prášok, mňam 🙂

Budete potrebovať:

  • 30 gramov mangového masla
  • 20 gramov ryžového oleja
  • 5 gramov goji macerátu
  • 10 kvapiek černicového oleja (alebo malinový)
  • 30 kvapiek jahodového extraktu
  • 2 gramy oxidu zinočnatého (antibakteriálne účinky)
  • 2 gramy kaolínu (pleť jemne prečistí)
  • 3 gramy jahodového prášku (zo sušených jahôd, sladko vonia, bohatý na vit. A,C)jahodova maska prisadyPostup:

Ak nemáte všetky prísady, nevadí! 🙂 Túto masku si môžete upraviť ako chcete. Základom je mangové maslo a olej(e) podľa vášho výberu a jahodový prášok. Postup je úplne jednoduchý – všetky prísady zmiešajte. Mangové maslo je mäkké, takže ho nemusíte pred použitím roztopiť. Najskôr ich zmiešajte ručne, aby sa spojili a práškové zložky nelietali kade tade. Ak máte v práškových zložkách hrudky, je vhodné ich najskôr rozdrviť v mažiari, ja som na to zabudla. rozmiesane prisadyPo zmiešaní pekne vyšľahajte. Asi sa pýtate, čo mám stále s tým šľahaním? Vďaka šľahaniu bude mať táto maska ovela lepšiu konzistenciu a príjemnejšie používanie 🙂vyslahatA voilá! Máte úžasnú jahodovú penu. Skladujte ju v chladničke. Táto maska pleť vyživuje, jemne čistí, pôsobí antibakteriálne a proti predčasnému stranutiu. A to bez upchávania pórov 🙂 A opäť odporúčam na kelímok nalepiť upozornenie NEJESŤ 😀 diy jahodova maska

Nanášajte na čistú pleť – jemne vmasírujte – vďaka práškom maska pôsobí aj ako píling. Nechajte pôsobiť aspoň 15 minút a zvyšok masky zotrite. Následne pleť opláchnite vlažnou vodou (nie horúcou). Už sa nemusíte krémovať 🙂 Odporúčam nenanášať príliš hrubú vrstvu, inak to pôjde horšie dole 😉 Táto maska sa zapáčila aj mamine a musela som sa o ňu podeliť 😀

Vyskúšate aj vy? 😉jahodova pena na tvar